Majlis Tahlil oleh Pekasa

SETIAUSAHA 1 Pekasa, Hajah Bibi Sabariah (kiri) bersama-sama suami meraikan kehadiran ahli-ahli Pekasa, staf DBP Cawangan Sarawak serta penduduk Kampung Siol Kandis.

TAHUN lalu, dunia sastera di Sarawak kehilangan dua insan yang begitu banyak menyumbang dalam perkembangan sastera di negeri ini Allahyarham Haji Dahlan Haji Median dan Allahyarham Sarimah Alit telah kembali kerahmatullah.

Pemergian mereka berdua juga kehilangan besar bagi Persatuan Karyawan Sastera Sarawak (Pekasa). Bagi mengenang perjuangan mereka dalam dunia sastera, Pekasa baru-baru ini telah mengadakan Majlis Solat Berjemaah Maghrib dan Isyak serta Doa Tahlil.

Majlis yang disertai ahli Pekasa serta jemputan daripada Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) Cawangan Sarawak itu diadakan di kediaman Setiausaha 1 Pekasa, Hajah Bibi Sabariah Haji Abang Awet di Kampung Siol Kandis.

“Kita mengucapkan jutaan terima kasih kepada Hajah Bibi Sabariah serta suami, Haji Johari Haji Sebli kerana sudi membenarkan kediaman mereka untuk tujuan majlis ini,” kata Ketua 1 Pekasa, Ja’afar Haji Hamdan.

No comments: